lördag, oktober 23, 2010

Nya recept!

Jag fick en fin bok av syster yster och hennes familj; Söta Saker. Bläddrade igenom den redan samma kväll som jag fick den och hittade flera recept som jag ville prova. Idag fick jag möjligheten att baka kakor och valde jordnötssmörskakor (de hette något annat än så) och Chocolate Chip cookies med nonstop. Det blev riktigt gott tyckte jag! Chocolate Chip cookies:arna såg rätt mycket ut som kakor för hästar eftersom det var havregryn i, men åååååååååh så goda de var! Jordnötssmörskakorna var också smaskiga, smälte i munnen.

Och när jag hade professorn här på besök tyckte jag att eftersom jag redan hade varit så modig som bjudit hem henne kunde jag lika gärna fortsätta på den linjen och prova ett helt nytt recept. Ville ju att det skulle vara både svenskt och lite amerikanskt så det blev lingoncheesecake efter ett recept på den här bloggen. Kan tänka att den passar riktigt bra på juldessertbordet!

Det är riktigt najs att hitta nya recept som jag kommer använda igen!

Inga kommentarer: