onsdag, oktober 20, 2010

Jag tänkte helt rätt!

Vilken fantastisk kväll det har varit!

Under dagen berättade professorn att hon älskade att laga mat, vilket fick mig att få allvarlig prestationsångest. Desserten var ju avklarad och potatisen till potatismoset redan skalad. Det var en lättlagad maträtt och jag kände att jag kanske lagt mig på en för låg nivå liksom. Men, men, det var för sent att göra något åt.

Hämtade henne strax innan klockan sex och sedan åt vi och pratade fram till halvnio ungefär. Det var så roligt! Min engelska hade faktiskt förbättrats under dagen så det var inte så många ord jag snubblade på. Och vi pratade lite om vårt "favoritämne", men mycket om våra familjer, länder och lite politik också. Är det något jag insett efter att ha läst boken "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" och haft den tjänsten jag har under några år så är det vikten av att bygga nätverk. Både för att få stöd och hjälp i karriären. Och att ha bjudit en av de främsta forskarna inom "mitt område" på middag tycker jag räknas som att bygga nätverk. Jag tror att jag kommer ha stor nytta av hennes kunskap framöver och till min stora glädje överväger hon att ansöka om pengar för att kunna komma hit och forska på den gruppverksamheten vi har!

Jag ångrar v-e-r-k-l-i-g-e-n inte att jag bjöd hem henne ikväll! Och Sportfiskaren tog hand om all markservice så att jag bara kunde fokusera på min gäst - underbara Sportfiskaren!

Inga kommentarer: