onsdag, maj 13, 2009

Svårt att skilja bråk från sång...

Jag har ju tidigare skrivit om stora killens musiksmak. Idag var det dags för utvecklingssamtal och jag fick då vetskap om följande incident:

Stora killen och någon kompis gick med sin lärare till matsalen varpå en annan lärare kommer fram:
AL (annan lärare): Den där mörka killen, går han i din klass?
L (läraren): Ja, det är stora killen, han går i min klass.
AL: Vad var det som hände på rasten?
L: På rasten?!
AL: Ja, det där bråket?
L: Bråket?
AL: Ja, de stod och skrek så på förmiddagsrasten.
L: Jaha! Nej, de sjöng...

Ha, ha, ha! Fler än jag som tycker att deras musiksmak är brölig!

2 kommentarer:

Z sa...

Gamla gamla torra lärare ja.... Syrran ryck upp dig nu. Eller så är sonen din tondöv och kanske inte kan sjunga...? ;-)

Bina sa...

Ja, jag tror snarare han är, inte tondöv, men lite musikdyslektisk än att jag skulle vara gammal och torr och på något vis ha en omodern musiksmak...hmpf!