lördag, maj 23, 2009

Konsert-skor!

I körens basgarderob ingår bl.a. svarta finskor. Jag har haft ett par som jag köpte för några år sedan och jag har verkligen älskat dem, men de behöver gå i pension tyvärr. Ända sedan i höstas har jag letat efter ett par nya svarta, men inte varit nöjd. Syrran hittade ett par till sig i vintras. Jag tyckte de skulle passa superbra som konsertskor med lagom höjd på klacken, som såg stabil ut, men när jag kom till affären så hade de slut på strl 36. Typiskt!

Så idag hittade jag äntligen ett par. Jag vet inte hur andra funkar, men när jag ska köpa något; väska, skor, klänning - då har inte jag någon klar bild i huvudet innan av hur det jag ska köpa ska se ut, men när jag ser det hänga där på ställningen eller stå där på hyllan, då vet jag - det är ju det där jag har letat efter! Så var det idag. I like! Jag har redan tagit en liten promenix i mina nya skor och tycker de känns sköna!


5 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Grattis -- jag har inte riktigt bestämt mig än, skulle vilja ha nåt som passar bättre till konsertens lite ledigare stil än mina ordinarie konsertskor, men så slafsigt som sandaler får det förstås inte vara och andra svarta skodon är det konstigt nog dåligt med. I alla fall såna som mina opererade fötter orkar stå länge i. Så det lär bli samma gamla som alltid.

Men kul ska det bli oavsett skor!

Bina sa...

Blev också förälskad i ett par andra skor, men mer som helt vanliga fina skor, inte konsert-skor. Kolla in scorett.se, gå in på woman, sedan sandaletter och så den vänstra spalten, sandaletten i mitten med svarta remmar och träfärgad klack. Kommer nog köpa dem sedan, men tyckte de var för öppna för konserten. Som klädrådsrepresentant bör jag väl föregå med gott exempel ;)

Miss Gillette sa...

Skulle jag ha bedömt som lämpliga! Tur jag inte är med i smakrådet. ;-)

Skor är svårt och frustrerande -- det finns ack så många som ser grymma ut på hyllan men inte alls är snygga på foten. Bra iofs, det blir billigare så. Och sen älskar jag höga klackar, fast det _går_ inte: även om jag inte mina fötter hade gallskrikit så kan jag inte gå snyggt i särskilt höga klackar, så det är bara att glömma, eller kanske drömma om. (Fast jag säger emot mig själv litegrann i den här postningen:

http://missgillette.blogspot.com/2008/03/in-my-new-disguise.html

Det är väl definitionerna av högklackat som skiljer sig, antar jag.)

Fördelen är som sagt att det är relativt riskfritt att shoppa skor, fast å andra sidan kan det vara svårt att hitta nåt jag verkligen gillar. Det ska vara både tillräckligt tufft och inte för lågt. Hurra för i-landsproblem.

Z sa...

Helt otroligt att ni har ett klädråd.....

Bina sa...

Åh, kära syster, det är så många detaljer kring körens framträdanden utöver petande i sångtekniken att du skulle bli förstummad - en parad av i-landsproblem!!