tisdag, maj 26, 2009

Inte ens jag tycker fikat smakar då!

Har fått en hang-up på att kolla på tv-serien "Sjukhuset" som går på 3:an. Det går att kolla gamla avsnitt på nätet och det gör jag varje dag. Kollade ett avsnitt nu på lunchen och såg ett avsnitt från förlossningsavdelningen. En undersköterska gjorde i ordning en bricka med fika till ett par nyblivna föräldrar. Det har jag också fått båda gångerna jag fött barn och jag fattar verkligen inte grejen!!

Jag tycker det känns oaptitligt att fika där bebisen nyss föddes. I ett rum där det fortfarande luktar blod och bilderna av moderkaka och känslan av smärta är så ny?! Jag förstår att tanken är god, men jag säger "pass"!

12 kommentarer:

Z sa...

Jag tackar och tar mer än GÄRNA emot! Att ladda batterierna efter en sådan pärs görs bäst med två olika sorters saft och två härliga mackor!!!!!!!! Har inga problem med att äta inte. Är inte så knusslig heller...

Bina sa...

Nä, och som du vet brukar inte jag heller ha det, men bland fostervatten och moderkakor känner jag mig inte direkt hungrig. Väntar hellre till jag kommer hem!

Z sa...

Kväkmage..... ;-)

Z sa...

Föresten om ni kommer i helgen så kanske vi kan få till en gruppbild i sista sekunden...?

Bina sa...

Apselut, det funkar perfekt för oss!

Miss Gillette sa...

Håller med Z -- inte många måltider har suttit så helt rätt! Särskilt efter första förlossningen var jag rätt hungrig -- den hade pågått i 33,5 timme.

Ändå är jag så larvig att jag inte har velat se moderkakan nån av gångerna. Maken tycker det är jättenajst och vackert, men jag bara Nej! Ta bort den! Lalalalalalaaaa!

Tydligen är hungern starkare, dock.

Bina sa...

Nej, jag har inte heller kollat moderkakan - usch och bläh! Tack för visat intresse och gott arbete under den här tiden, har inget behov att göra någon närmare kontroll - hej på sig!

n sa...

Vissa kakor smakar bättre än andra...eller nåt !?!?!

Z sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!

Anette sa...

Jag åt upp allt mitt fika OCH jag snodde nog av Mats också. För mig hade de gärna fått komma med en hel buffé :-)

Anonym sa...

När jag åkte vasaloppet så drog jag i mig massor med bullar med russin fast jag inte tycker om russin...//Sf

Bina sa...

SF: Det är tur för dig att jag föder våra barn, annars hade det inte blivit mer än ett ; ) Vekling!