fredag, maj 15, 2009

Ett hett tips!

När jag och Sportfiskaren väntade lillkillen gick vi på föräldrautbildning (det gav inte speciellt mycket, men det var ju kul att träffa kollegor i en annan roll) och där fanns en del som hette "Håll kärleken levande". Kommer inte ihåg riktigt vad de tipsade om, men det här tipset hade de inte med, det vet jag.

Om ni har möjlighet så ta er tid att lunchdejta med er partner. Det är mycket trevligt att i lugn och ro få sitta ned och äta tillsammans och lägga av sig föräldrarollen och bara vara ett par. Ofta köper vi med mat hem, äter, pratar, sitter och läser en stund i en varsin fåtölj eller som idag, i solen på altanen. Dessa lunchdejter är en mysig stund och välkommet avbrott i arbetsdagens hektiska schema!

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Det är ett bra tips, det vet jag som lunchar med Maken nästan varje dag. (Gör jag det inte är det för att vi glömmer äta.) Vi jobbar båda hemma men på varsin våning, så det är ändå kul att ses mitt på dan. Fast nåt som jag är rätt säker på har räddat vårt äktenskap är att vi kan sexa på lunchen när bägge är pigga. Vi slipper hela det där träsket där en eller båda är för trötta när barna äntligen somnat och sexet till slut känns som ett måste.

Så om man ändå slinker hem på den där lunchdejten rekommenderar jag att man tar sig ett nyp -- också, eller istället för.

Bina sa...

Sexa?! Vet inte vad du pratar om...

Miss Gillette sa...

Nej, det är väl jungfrufödslar som gäller förstår jag. ;-)

(Alltså mig lurar du kanske, men förmodligen inte de flesta andra ...)