fredag, augusti 03, 2012

Tror jag behöver terapi

Alltså det här med katastroftänkandet jag har. Det är verkligen inte bra. Det får mig att tänka en hel del tråkiga tankar. Som att:

"Det kan vara sista gången jag ser kidsen nu, bäst jag tar ett kort" när vi åkte iväg på begravningen.

Det får mig också att bli irrationell. När jag till exempel rensar foton från minneskortet kan jag till exempel tänka:


Men den här bilden kan jag ju inte slänga. Tänk om Stora Killen dör, då vill jag ju ha alla bilder som går att få på honom. Fast jag ser att den här bilden är helt oskarp och jag ser inte mer än hans bakhuvud.

Ja. Sådan är jag...

2 kommentarer:

Z sa...

Där kan är vi helt olika. Jag är helt osentimental. Bilder är ju fina att ha, men så viktiga är de ju inte. Det är roligt att ha fina bilder, men jag är bra på att kasta bilder. Har nog lärt mig i jobbet...

Bina sa...

Skönt för dig att inte vara katastroftänkande!