torsdag, augusti 30, 2012

Okej tingrätten...

...idag har du fått en ny chans att fatta ett beslut ur ett barnperspektiv. Snälla, ta den chansen och ge mig och min kund tillbaka lite tilltro till rättsväsendet. För du förstår tingsrätten att när du bestämmer att barn ska ha en boendeförälder som utsatt barnet och barnets mamma för våld då går någonting sönder i mig och när jag ser den bottenlösa förtvivlan och ångest som beslutet skapar hos mamman så undrar jag allvarligt varför jag tog en kvarts miljon i studielån för att bara kunna sitta bredvid och se hur en människa förlorar tilltron till samhället samtidigt som hon ylar efter sitt barn.

Capisce?

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mm, och jag har svårt att förstå att man, även när någon är uppenbart olämplig kan gå med på förlikning och därmed blir det ingen rättssak över huvud taget... Hoppas det gick bra. Kram

Anonym sa...

Blir ledsen i hjärtat:(
//H

Bina sa...

KaosJenny: Håller med och dessutom framkommer det ofta i efterhand att i alla fall en part inte riktigt förstått vad en förlikning innebär...Rättsäkert som bara den!

H: Jo, det är ju det jag blir jag med!