måndag, augusti 20, 2012

Där satt de ju!

Allihopa (nästan) på fikat i eftermiddags. Några jag jobbat med i åtta år nu (ganska exakt faktiskt), på olika positioner, men i samma enhet; familjerättssocionomen (som också är en av de få jag har omkring mig jag kan prata med kring att vara tonårsmorsa), familjehemssekreterarna, hemterapeuten, barnavårdsutredaren. De som känner mig rätt väl vid det här laget. Några jag inte alls jobbat lika länge med; den andra familjerättssocionomen som jag lärt känna bättre och bättre, socionomerna som drar ett tungt lass som barnavårdsutredare, de andra som tillsammans med mig jobbar behandlande med familjer.

Och när jag satt där i soffan och tittade mig omkring så blev jag alldeles varm inuti. Så härligt att vara tillbaka, så härliga människor jag jobbar med. Nej, vi tycker verkligen inte lika alltid, vi har allt diskussioner i ärenden där vi har olika åsikter eller ingångar, men känslan är ändå att vi är en enhet med kompetenta och engagerade socialarbetare som varenda en av oss vill kämpa för att barn ska få sina rättigheter både enligt Föräldrabalken och FN:s barnkonvention tillgodosedda. Och vi bryr oss om varandra, det är också viktigt!

Damn we're good!

Inga kommentarer: