tisdag, augusti 07, 2012

Inte fotat, men inpräntat i hjärtat

I eftermiddags när vi kom fram till Paradiset, så slutade det regna. Solen bröt fram och det var soligt och varmt i nästan en timme. Lillkillen kom på en gång och ville ned och bada. Liten hakade på.

Tidigare idag köpte jag en varsin vattenleksak åt kidsen, en simpel grej där man drar upp vatten i ett rör och sedan skjuter man iväg vattnet i en lång stråle. Hittat på MAXI ICA Stormarknad för 29 spänn.

Innan jag gick ned till stranden med småkidsen gick jag in i friggeboden till Stora Killen där han tillbringar största delen av tiden här i Paradiset spelandes xbox360. Hängde fram hans badbyxor på en stol och sa att jag gick ned till stranden med kidsen och att han gärna fick haka på.

Drog fram en brassestol och placerade mig själv på bryggan med småkidsen hoppandes runtomkring. Efter en stund kommer Stora Killen och gör oss sällskap.

I säkert en halvtimme leker de tillsammans med sina vattenleksaker och har riktigt kul. Efter de första två minuterna var jag på väg att hämta kameran, men tänkte sedan att nej, allt måste inte fotograferas, det finns ju kvar ändå, ögonblicksbilder inristade i mammahjärtat.

Inga kommentarer: