onsdag, augusti 22, 2012

Ledig? Idag?

Kanske världens sämsta morsa.

Igår kliver jag in på förskolan med Liten som högt och tydligt deklarerar:
- Mamma glömde min mjao hemma (ett gosedjur)!
- Ja, jag kommer med den inom en timme.

Den mest noggranna av pedagogerna går till hyllan med alla scheman, kommer med något papper i handen och säger lite försiktigt:
- Har du bytt vecka för din lediga dag.
???????????????????????????????????????????????????????????????
Ja, just det, jag jobbar ju bara 90%!!! Är det min lediga tisdag idag alltså?!?!?!?!
- Ehhh...nej.
- Nej för jag tänkte att det kanske kommit in något nytt schema under sommaren som vi inte fått.
- Nej, stammar jag, jag har bara glömt bort att det var idag. Går det bra om hon är här idag?
- Ja, men självklart!
Typ supertur eftersom jag bokat in fyra samtal under dagen...

Väl på kontoret konstaterade jag att jag bokat in ett besök hos kommunstyrelsen nästa lediga tisdag... Hurra för mig! Nu har jag i alla fall skrivit in alla lediga tisdagar och bytt ut de två nämnda tisdagarna så jag fick en långhelg i september istället.

Mina kollegor stirrade helt oförstående på mig:
- Vadå? Glömde du bort att var ledig?
- Ja, men jag har ju nyss varit ledig i sex veckor! Herregud! Jag kan väl inte komma ihåg det!

Kanske lite arbetsnarkoman.

1 kommentar:

Fru M sa...

Haha. Hade hon inte fått vara kvar på förskolan kunde hon fått hänga med grannarna.