lördag, augusti 18, 2012

Det här går ju galant!

Jag är fortfarande hemma. Det dåliga samvetet har nästan lämnat mig helt och jag är helt trött i kroppen. Igår städade jag, fick in bilen på verkstad, cyklade hit och dit och plockade svamp hela dagen, med avbrott för en sushimiddag med grannarna.

Och jag kan säga att den där skogsturen var som en bootcamp emellanåt. OMG vad svenska skogar kan vara täta! En motorsåg hade varit på sin plats. Men jag och Företagerskan (som väl snart får byta namn för nu är ingen i hennes familj företagare längre...) blev rikligt belönade med en svampskörd som löste alla mina matproblem den här helgen! Strax efter ett gick vi in i skogen och när vi kom ut vid femtiden var vi utmattade alla tre (Företagerskans hund var med också).

Idag har jag ont i nästan varje muskel i kroppen. Och då tycker jag nog inte att jag är helt otränad...

Och idag, med ett skinande rent hem, får jag göra p-r-e-c-i-s vad jag vill h-e-l-a dagen u-t-a-n något måste hängande över mig. Det var länge sedan. Det ska jag njuta av!

1 kommentar:

Z sa...

Men du ser!!! Gud vilket lyx! Och redan imorgon får du återförenas med familjen!