lördag, februari 11, 2012

Nej, men då tror jag att det kvittar

Det där med sterilisering. Jag fick ju information om det för några veckor sedan. Blev mycket besviken då jag insåg att jag skulle få tillbaka mensen! Nu har jag p-spruta och har varit mensfri under hela tiden jag haft det. Jag fick mens sommarlovet efter åk 4, så även om jag haft p-spruta sedan typ 2000 eller så (med uppehåll för graviditet och amning) så hann jag ändå ha mens ganska många år innan dess.

Jag hatar att ha mens. Det är kladdigt och läskigt och gör ont och begränsar. Sedan jag fick informationen från barnmorskan för några veckor sedan har jag försökt tycka att det är okej, att det är värt det, att det är bättre att ha mens än att tillföra kroppen hormoner som inte ska vara där. Men nu inser jag att jag misslyckats. Det är inte värt det. Jag är för bekväm av mig. Så sorry kroppen, vi kommer få dras med lite extrahormoner i några år till.

5 kommentarer:

Cirkus sa...

Hmmm, konstigt, då en väninna till mig hävdar att hon inte här mens sen sterilisering.... pröva mirena-spiral istället. Går ju att ta ut ist för spruta. Håller i 5 år.

Bina sa...

Jag hade spiral mellan tvåan och trean och då hade jag ju mens nästan hela tiden - helt värdelöst. Efter ett halvår gav jag upp och tog ut den och tog p-spruta igen!

Men det kan säkert vara så för en del att de blir av med mensen, men inte för alla och jag vill inte chansa!

KaosJenny sa...

Steriliserad men har mens... Tycker det funkar bra (även om mens inte är något jag trivs med) Behöver dock inte ägna en tanke åt preventiv tankar :-) Kram

Z sa...

Så pspruta ger ingen mens säger du?
Det kanske vore ngt. Vi är nämligen lika där. Jag HATAR mens!Men det känns ju lite onödigt att bli på smällen för att slippa det...

Bina sa...

Det är ju ingen garanti att mensen försvinner, men den gör det för många. Och vi är ju tvillingar ju!

Ja, att vara gravid fram till dess att mensen försvinner känns både omständigt och dyrt - det kostar ju en del att ha barn...