måndag, februari 06, 2012

Nej, men nästan

Vi har haft lite problem med föräldrakontrollen på vår stationära dator alltsedan Stora Killen tog sig friheten att fixa så han kunde komma runt föräldrakontrollen och göra sig själv till administratör... När jag upptäckte detta stängde jag ned det kontot för honom (det gick inte att ta bort dessvärre) och skapade ett nytt konto till honom.

Nu var det dags att skapa ett konto till Lillkillen, men det gick inte att lägga in föräldrakontroll alls på honom. Sportfiskaren gav upp och jag skulle göra ett försök. Gick inte. Googlade och youtubade, men hittade ingen hjälp. Tänkte att jag skulle försöka ta bort Stora Killens adminkonto och klickade ja till att ta bort alla filer och sedan klickade jag ja till att ta bort användarkontot.

Och sedan blev jag helt kall när jag insåg att jag höll på att ta bort hans nuvarande användarkonto. Klickade på alla "avbryt" och röda knappar och kryss jag såg, men det var för sent. Satt med tårarna i ögonen och insåg att jag gjort något oförlåtligt.

Gick till Stora Killen och berättade och bad om förlåtelse hundra gånger. När min långa harang var slut tittade han på mig med sina nästan-svarta ögon, drar lite på munnen och säger:
- Men det låter som att du skjutit min katt eller något!

Och jag andades ut! Jag var förlåten! Tack Stora Killen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å jisses vad hemskt. Vilken tur att han inte blev arg o ledsen. Fina A.

Kram H

KaosJenny sa...

Hemskt och så underbar han är stor kille med Stort hjärta... KRAM

Bina sa...

Ja, det var inga roliga minuter innan jag tog mod till mig att berätta för honom. Och så snopen jag blev över hans reaktion!

Z sa...

Det var ju ändå bara ett konto...? Ganska enkelt att göra nytt? Eller?

Fru M sa...

Kanske det kan va så att han är en hejare på att återskapa konto utan att mamma känner till det?

Bina sa...

Z: Fast allt han hade sparat i sitt konto försvann ju; bokmärken på nätet, skolarbeten, foton m.m.

Fru M: Nu ska du inte vara sådan!