onsdag, februari 15, 2012

Lyx

Idag har jag haft en ledig dag igen. Det är ju inte ofta, en gång varannan vecka, men den dagen är så härlig! Att vara ledig en annan veckodag än helgen är verkligen L-Y-X! Att veta att där mitt i veckan finns en kväll jag kan vara uppe riktigt sent utan att det gör något, jag ska ju bara vara hemma med kidsen nästa dag. Att veta att där mitt i veckan finns en dag när jag har tid att göra sådant jag vill och sådant jag inte vill men måste. Det är ju lite konstigt att även det kan kännas som lyx; att ha tid att göra sådant som är trist, men ett måste.

Idag tog Fröken Granit och jag med småkidsen till pulkabacken där vi njöt av vintersolen. Drog minstingarna upp för backen hur många gånger som helst, fick hjärtat i halsgropen över de större kidsens våghalsighet i pulkabacken och njöt av grillad mat och grillad dessert.

Efter det var det dags för Liten att klippa håret. Av med kläderna som luktade skogsbrand, in i tvätten med dem, göra oss stadsfina och åka iväg. Hann med en fika med pappa och att droppa en beställning på namnmössa också. Och klappa på tyger i tygaffären. Och köpa två tyger som ska bli mobilfodral till min nya mobil. Just nu snurrar de i torktumlaren och jag sitter här otåligt och väntar till det blir i morgon kväll!

Dessutom spanade jag in två tyger som ska bli en fin sommarklänning till mig. Men först har jag lite punkter att bocka av på att-göra-listan innan jag "får" köpa dem!

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Att vara vardagsledig är alltid mycket bättre än helgledig, tycker jag.
Förr i tiden när jag faktiskt masade mig iväg till en arbetsplats, föredrog jag kvälls och helgjobb framför vardagsvarianten.
Kändes som om jag fick så många fler lediga timmar på det viset!

Även jag klappade lite på ett tyg häromdagen men besinnade mig och insåg mitt tygförråds begränsningar.
Jag måste nog "sy upp" lite av allt lager först, innan jag ger mig i kast med att köpa mer och nyare.
Ha det gott.