lördag, mars 26, 2011

Glesbygdsproblem

Suck. Ikväll är vi några ur kören som ska träffas för lite god mat, kanske lite sång, definitivt prat och skratt. Vi kör knytkalas och jag bad att få göra dessert. Kollade skafferiet och hade några savoardikex hemma så jag tyckte det passade att göra Tiramisu. Var dock lite osäker på om kexen skulle räcka så jag tänkte köpa lite fler så att det räckte till morgondagens söndagsdessert också.

Tidigare handlade jag på MAXI ICA Stormarknad, men nu är den under renovering och i ersättningsbutiken finns det sällan specialvaror, som t.ex. mascarponeost. Så jag drog till COOP Forum och hittade tack och lov mascarpone, men inga savoardikex!! De hade några som de ansåg vara likvärdiga, men eftersom de såg ut ungefär som fingerkex så skippade jag det. Savoardikex är ju ingen supersällsynt delikatess direkt eller är jag helt fel ute?! Alla dessa glesbygdsproblem!

1 kommentar:

Anonym sa...

här är det tvärtom. Här finns den inte i någon av affärerna. Suck!

/helena