lördag, mars 05, 2011

"Jag är döden"

- Har du kommit för att hämta mig?

Så. Nu har jag äntligen gjort det jag tänkt att göra ganska länge; fylla i en ny version av Vita Arkivet. Sist jag fyllde i gjorde jag det i pappersform, nu har jag fyllt i det online. Lite om hur jag vill ha det med min kropp, vad jag vill att begravningsceremonin ska innehålla och annat som kan vara bra att veta; lösenord till Facebook och blogg och mail och vad jag vill ska göras med dessa konton. Sedan har jag också nämnt något om vad jag vill ska hända med småkidsen om jag och Sportfiskaren skulle gå bort samtidigt, för då står de utan vårdnadshavare och socialtjänsten ska utreda var det är bäst för dem att bo. Det är inte säkert att deras bedömning blir samma som min vilja, men min vilja kommer i alla fall att beaktas.

Skönt att det är gjort. För det är ju så att jag inte har någon aning om när döden kommer, men jag hoppas det är långt kvar.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Hu, vad klok du var nu.
Måste också ta mig i kragen och göra liknande!

Miss Gillette sa...

Ja, himmel, det där har jag tänkt göra i åratal, men blir det av. Nix pix.

Det står åtminstone på listan.

Anonym sa...

Hej!
Verkar dessvärre som att länken inte fungerar :(
Hittade dock denna sida som fyller samma funktion och är riktigt användarvänlig :)

https://lavendla.se/begravning/fore-begravningen/planera-sin-egen-begravning/

//John

Bina sa...

Tack för att du uppmärksammade mig på detta John! Nu har jag uppdaterat länken.