onsdag, mars 02, 2011

Vad ska jag göööööööööra?!


Bara 20 timmar kvar innan detta oliiiiiiiiiiiiiiiidligt långa sportlov blir lite mindre olidligt och Lillkillen kommer hem. I söndags gjorde jag en matpaj och som vanligt hade jag min stavmixer för att mixa ihop pajdegen. Precis när jag själv skulle stänga av den dog den. Jag tänkte att den kanske bara var lite trött och lade den i skåpet. På måndag morgon tog jag fram den igen, men den var inte trött, den var död. Jag använder den ganska ofta, minst en gång i veckan och att vara utan kändes inte som ett alternativ.

Det var bara att öppna laptopen och ge mig ut och nätshoppa. Fastnade för den här uppdaterade modellen och idag kom den. Jag och Liten har packat upp den och förutom det den gamla kunde så kan den här nya också strimla, riva och skiva! Helt fantastiskt. Nu måste jag ju prova alla delar så att jag vet att de fungerar. Vet bara inte vad jag ska göra.

Övervägde att göra en paj eller något annat bakverk till mina närmsta kollegor imorgon då vi har möte, men det är så få av dem som äter sötsaker så jag tror jag avvaktar till på fredag och bjuder hela arbetslaget. Men idag då, en rotsaksgratäng kanske? Fast ikväll är det ju bara jag och Liten som ska käka kvällsmat, så det känns inte aktuellt. Nåväl, får väl hitta några recept och handla till dem.

1 kommentar:

Mångmamma sa...

*fniss*
Min stavmixer dog när storadottern promt skulle ha smoothies till frukost, sista terminen i gymnasiet.
Det är två år sedan...
har fortfarande ingen ny, däremot används grönsaksstompen flitigt!