torsdag, januari 13, 2011

Filmkväll

Jag fick ju som bekant några biobiljetter av min arbetsgivare i julklapp. Fru C och Fröken Granit kom med den lysande idén att vi kollegor skulle gå på bio tillsammans - ett mycket gott initiativ! Så idag gick jag och 17 kollegor till Lilla Stadens biosalonger. Det självklara valet för en hoper socialarbetare var såklart "Svinalängor". Och jag kan meddela att om man skulle vilja se 18 gråtande socialtjänstekvinnor så skulle man befunnit sig på Lilla Stadens biograf ikväll! Fy för bövelen vad vi grät! Men filmen var bra och det allra bästa var att filmen verkligen lyfte fram barnens situation. Det sämsta var att det obarmhärtiga ljuset i biosalongen tändes en halv sekund efter det att sista scenen övergått i eftertexter. Så där satt jag och såg allmänt rödgråten ut. Och egentligen ville jag bara stanna kvar och gråta lite till. Men jag gick ut i vinterkvällen och tänkte som så många gånger förr att det är synd att alkohol inte lanserades nu för då hade det garanterat blivit förbjudet och tänk så mycket lidande och pengar det hade besparat samhället!

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Boken är ju ruggigt bra också; jag har verkligen tänkt se den här filmen. Hoppas den går nästa vecka också för då har vi barnvakt.

Bina sa...

Håller tummarna för att den går även nästa vecka. Den är bra, men inte så nära boken.