måndag, januari 10, 2011

Och allt blir återfött

Jaha, vemodigt är det dags att inse att de härliga dagarna runt jul är över. Imorgon är det skola för Stora Killen, förskola för Lillkillen, konferens för Sportfiskaren och föräldraledighet för mig och Liten. Jag fick en härlig avslutning på julen i alla fall.

Måndag kväll innebär körövning och idag var första övningen sedan julkonserten. Vi började med att lyssna igenom några låtar från konserten; Kom, kom, signade jul, sänk dina vita vingar!
Sist vi träffades låg julen framför oss alla, jag minns hur jag såg fram emot den långa ledigheten, tiden med kidsen och Sportfiskaren och så julafton med mina älskade föräldrar. Och det har varit tre härliga veckor, med underbara stunder. Nu är de slut.

Nu vänder vi notblad (jag har pratat med familjen och Sportfiskaren, he, he, he...) och att få sjunga "Den blomstertid nu kommer" kändes härligt. Om några dagar åker Jesus och hans tomteanhang ned i lådorna igen, pepparkakshuset krossas och äts upp och julgranen barrar av sig riktigt ordentligt på väg ut i naturen. Tack familj och vänner för de här tre veckorna. Och ett bevis på att jag haft en riktigt god jul måste väl vara att soffan gick sönder när jag satte mig i den häromdagen...

1 kommentar:

Z sa...

Najs att få köpa ny soffa!!!!
Och visst är det underligt att Sportfiskaren inte räknas till familjen???!