onsdag, januari 12, 2011

Det här kan jag tänka mig att gilla

Jag tycker inte sport är kul (även om jag tycker om att vinna och vara bäst). Stora Killen har inte gillat sport trots att jag tagit honom både på fotboll, innebandy och lite annat. Under några år gick han i simskola och sedan scouter. Nu är det Lillkillen som provar lite olika sporter. Fotboll och nu även simskola. Och simning får han gärna fastna för, om jag får önska. Jag kan mycket väl tänka mig spendera ett antal timmar i olika varma simhallar runt om i Sverige. Ser faktiskt fram emot det. Dagen innan bakar jag lite goda kakor (till mig) och gör lite nyttiga mackor (till simmarna). Så packar jag in allt i bilen och kör en hoper ungar till en najs simhall. Slår mig ned i den fuktiga värmen med en bok eller tidning, hojtar uppmuntrande till Lillkillen lite då och då, tar en kaka och lite saft. Står redo med handduk när det behövs och gnussar honom torr och varm och pussar på hans gosekinder. På med kläder och så in i bilen och hemåt igen. Eller hur då Lillkillen?

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Låter ju hur bra som helst :-)

Maja sa...

Det låter riktigt MYSIGT!