fredag, januari 07, 2011

Hade nog föredragit magsjuka...

Kräkningar är något av det värsta jag vet. Framför allt om jag själv kräks, men även när andra i min närhet kräks (oavsett om det är på tv eller i mitt hus). Så när Liten kräktes där i bilen tyckte jag ju att det var sådär eftersom det var hon, jag och Stora Killen som skulle dela hotellrum. Men så kräktes hon inget mer och vi trodde det var en lindrig form av magsjuka.

Idag åkte vi hem. Och Liten kräks i bilen igen...så magsjukan är sannolikt åksjuka. Suck! Det passar inte så bra alls faktiskt. Och när fick hon åksjuka?! Vi åker ju bil mycket och även om vi inte åker så länge som nu (tre och en halv timme) så har vi i alla fall åkt runt en timme ganska ofta. En och en halv timme åkte vi senast i december och det gick bra. Hur ska jag nu våga ha henne i baksätet när jag åker bil själv med henne (hon får ju inte sitta där airbagen finns)?

Har scannat av lite info om åksjuka och konstaterar att det får bli allt från plåster på naveln, bomullstuss i örat, illamående-armband, till dvd, inte dvd, mörktonade rutor, kex och skorpor, ingen mat under våra långa bilresor framöver. Eller så stannar Liten och jag hemma...

4 kommentarer:

KaosJenny sa...

Armband mot åksjuka har funkat för våra, varenda ett av våra barn har "debuterat" med åksjuka när de varit runt 2år, synnerligen opraktiskt :-(

Bina sa...

Jag antar att hennes debut kan ha ett samband med att hon numera går. Och som sagt, jag kommer prova alla tips jag läst om (dock inte på samma gång).

Cirkus sa...

Samma med vår grabb, också åksjuk med början som liten. Seabanden funkar utmärkt!

Miss Gillette sa...

Kräx är äckligt, men min skräck är att varannan filmmakare numera ska ha folk att gräva efter saker i toaletter, ju sunkigare desto bättre. Jag har nog en svag noja kring detta tror jag.