tisdag, januari 25, 2011

Ensam är jag inget värd (nästan)

Besökte Företagerskan häromdagen. Vi ses så sällan trots att jag är hemma så mycket. Så när jag jobbade i fredags och ändå hade ärenden till Storstan svängde jag förbi Företagerskan på en tidig och lång lunch. Hade såklart sms:at innan och kollat att det funkade. När jag knackar på och kommer in i hallen så säger hon lite tveksamt medan hon tittar mig över axeln:
- Jahaaa...är det bara du?!
- Ja.
- Men var är barnen?!
- Hemma med sin pappa.
- Jaha...
- Men jag kan åka igen om du vill.
- Nej, nej. Kom in du.

Sedan ska jag fixa lite bilder från min barndom och då blir det ett besök hos mamma och pappa. Så jag ringde och sa att jag skulle komma samma dag som jag ska klippa mig och ha ett jobbmöte i Storstan.
- Jahaja, är det du och Liten som kommer då eller?
- Nej, jag kommer själv - jag ska ju på ett jobbmöte efter frisörbesöket ju!
- Okej, ja, jag tänkte väl, men då kommer du själv alltså?
- Ja, om det är okej.
- Ja, ja, absolut!

Hade ingen aning om att mitt marknadsvärde sjönk så utan mina kids!

2 kommentarer:

Maja sa...

ha ha... ja fast ibland är det väl skönt att vara utan barnen, marknadsvärdessänkningen till trots!
Tur att de är omtyckta, nu har du ju bevis på det. Kram

KaosJenny sa...

Ha Ha, känner igen det där :-)