lördag, januari 08, 2011

Goda grannar


När vi kom hem insåg vi att det nog hade snöat ganska mycket när vi var borta. Undrade i mitt stilla sinne om vi kunde ta sats och köra över den snövall som med all sannolikhet fanns framför vår uppfart. När vi kom fram insåg jag att nej, det kommer vi inte kunna och även om vi kom över snövallen så skulle det bara resultera i att vi körde fast i det decimetertjocka snötäcke som låg på uppfarten. Men så såg jag det. Någon hade skottat sig genom snövallen framför huset, fortsatt skotta uppför vår gång och uppför trappstegen och på farstukvisten ända fram till ytterdörren. Gissa om jag blev helt glad och varm i hela kroppen. Tror ni vi har världens bästa grannar eller?!

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Jepp, ni har väldigt snälla grannar!
Trist med potentiell åksjuka hos Liten!

KaosJenny sa...

Alldeles bestämt... Vad härligt!

Fru M sa...

Fin utmärkelse tycker jag! Tack