torsdag, augusti 13, 2009

Min nya lilla svarta!

Idag på posten kom den, min alldeles egna väldigt efterlängtade netbook. Snart slutar jag ju jobba (elva arbetsdagar kvar) och kommer inte ha tillgång till min laptop längre. Tror att min vikarie skulle bli lite frustrerad utan dator på jobbet...

Vi har ju en stationär dator, men det är väldigt smidigt att också ha en laptop; att kolla på tv i sängen, kolla på filmer (framför allt Lillen när vi åker bil) och att kunna surfa överallt i huset samt att vi övriga familjemedlemmar kan använda dator samtidigt som Stora Killen gör det. Det kom ju inte direkt som en blixt från en klar himmel att jag skulle bli utan laptop när jag gick på föräldraledighet, så jag har sparat lite och kollat olika tester under våren för att göra ett så bra inköp som möjligt.

Till slut bestämde jag mig för att jag skulle köpa denna netbook; en Samsung NC10. Funderade ett tag på en pearlwhite, men tänkte att den nog ser lite sjavig ut efter ett tag, så det fick bli denna blanka, lilla svarta. Har suttit och pillat med den ett tag och är mycket nöjd med, för att inte säga förälskad i, mitt inköp so far.

2 kommentarer:

Z sa...

Snyggve tryggve! Skojjigt med en alldeles EGEN dator!!!

Bina sa...

Nåja, egen och egen, jag antar att jag kommer få låna ut den till Sportfiskaren då och då eftersom den han fick ha kvar från sitt förra jobb har visat tydliga tecken på självdestruktivitet...

Finns webkamera på denna också - coolt!