tisdag, augusti 11, 2009

Ambivalent

Vi hade tänkt att Lillkillen skulle börja i en fritidsaktivitet i höst. Kommunen ansvarar för denna aktivitet och det finns en person som leder aktiviteten. Denne är också Sverigedemokraternas ledamot i kommunfullmäktige i Lilla Staden. Och jag kan skilja på sak och person, men det känns ändå inte bra.

Jag menar, som den invandrade pepparkaka jag är känns det konstigt att en gång i veckan ta mig själv och mitt barn till en person som representerar främlingsfientliga värderingar. Sedan tror jag säkert att denna person skiljer sina arbetsuppgifter från sina politiska åsikter, men ändå. Det är den där obehagskänslan som jag inte kan släppa.

Ska i alla fall kolla om aktiviteten finns i grannkommunen. I så fall överväger jag att anmäla Lillen dit istället.

1 kommentar:

Anette sa...

Jag förstår dig verkligen!!!!