lördag, april 04, 2009

Mammaradar!

Mina barn har en inbyggd mammaradar. Jag är ganska morgonpigg av mig (speciellt morgonpigg är jag om jag dessutom somnade 20:00 kvällen innan...) och tycker om att gå upp och komma igång med dagen liksom. Imorse vaknade jag 05:00 och låg i sängen och filosoferade en liten stund. Strax innan sex gick jag upp för att göra lite manikyr, slå in lite paket och korrigera ett smycke jag gjorde för en tid sedan. Jag hinner slå mig ned vid köksbordet, ta fram en bomullspads, ha på nagellackbortagningsmedel (miljövänligt såklart) och då hör jag stora killen komma ned för trappen. Hinner ta bort nagellacket på båda händerna och börja med första paketinslagningen - då hör jag hur lilla killen far omkring däruppe för att med gråten i rösten stå högst upp i trappen och ropa: M-a-m-m-a? När han får veta att jag är kvar i huset (vilket jag inte alltid är på vardagarna eftersom jag försöker vara på jobbet till 07:00) så kommer han glad men lite sömnig ned till mig. Klockan är nu strax innan 06:30...

Nu har en del av morgonbestyren avklarats i alla fall, kidsen är placerade framför x-boxet, Sportfiskaren sover fortfarande och jag ska se gårdagens avsnitt av "Så ska det låta" samtidigt som jag målar naglarna.

2 kommentarer:

Z sa...

kort inlägg...

Bina sa...

Det blev fel först, nu är det längre...