lördag, juli 07, 2012

WTF?!

Har köpt en ny netbook för att den gamla var så långsam. Är missnöjd so far! Tangentbordet är helt okej, men eftersom jag inte skriver med fingertopparna, utan naglarna så är det lite viktigt att det är ett känsligt tangentbord. På det här tangentbordet är N inte så känsligt av sig dessvärre...

Det har ju kommit ut en ny version av GIMP, bildredigeringsprogrammet som är gratis. Men se, den nya versionen vill inte min nya dator öppna. Grrrrrrrrrrrr! Har laddat ned paint.net och hoppas att det klarar de grundfunktioner jag använder mig av. Vill inte behöva köpa dyra Photoshop och den får väl knappt plats i min netbook i alla fall...

Sen är den oerhört långsam! Jag är ingen tålmodig människa. Om jag har tre sajter öppna och en nedladdning på gång ska ändå datorn jobba på. Men det gör inte denna... Kanske ska Stora Killen få den här nya istället för den gamla netbooken? Fast han vill väl inte ha den för den är röd.

Inga kommentarer: