torsdag, juni 02, 2011

Tomt men inte tyst

Jaha. Så är det bara Liten och jag kvar här hemma. Sportfiskaren och Lillkillen åkte upp till Holmen i morse och nyss satte vi Stora Killen på tåget och på väg hem somnade Liten. Nu är vi själva till söndag eftermiddag hon och jag - inte ens grannarna är hemma.

Så det är lite tomt här på altanen. Men inte så tyst. Alltid är det någon som klipper gräset, men inte jag idag. Nedervåningen är plockad, dammsugad och svabbad, sofföverdraget tvättat och på tork. Diskmaskinen snart färdig. Nu ska jag försöka undvika göra sådant jag inte tycker om, t.ex. laga mat. Jag tror vi har rester så vi klarar oss till imorgon kväll.

Jag ska försöka hinna sy en sommarjacka till åtminstone ett av kidsen i helgen. Sedan hittade jag ett recept på fryst jordgubbstårta som lät ytterst gott. Det tror jag att jag ska prova. Men nu ska jag sitta här i lugn och ro på altan och känna solens strålar värma mig och lyssna till ljudet av grannens trädgårdsarbete med trimmern!

Inga kommentarer: