tisdag, juni 21, 2011

Orutinerade banktjänstemän!

Ska handla bil idag. Tog ett lån. Om det var bråttom skulle jag gå in på mitt lokala bankkontor sa kundtjänst. Så igår gick jag dit och lämnade det papper som behövdes. Och jag frågade minst två gånger om han hade alla papper jag behövde. Tog med mig de resterande 234 pappren hem.

Kollade saldo i morse. Inte så många pengar att det räckte till den bilen jag tänkt mig. Eftersom jag hade ett lite späckat morgonschema gick jag ut och gick vid halvåtta. Ringde kundtjänst när de öppnade vid 8:00. Blev efter några minuter kopplad direkt till mitt lokala bankkontor - som saknade ett papper... Vände och gick hem direkt efter att vi valt tak till köket (vattenskadan ni vet...). Åkte till banken med alla 234 papper. Orutinerad banktjänsteman frågar rutinerad banktjänstekvinna och det visar sig att det inte alls fattades något papper. Det var bara det att det var tvugna att ringa till kundtjänst och greja lite.

Men nu har de betalat ut pengarna. Sa de. Bäst jag kollar...

4 kommentarer:

Cirkus sa...

Vad blir det för bil då?

Z sa...

Ska ni ha 3 bilar då? Eller har ni sålt er av med Saaben?

Bina sa...

Ford Galaxy bidde det. Sju-sits så att hela familjen får plats och två av kidsens kompisar. Det här är ju vår "andra-bil", det var Skruttibangbang (Toyotan) som gick i pension idag!

Mångmamma sa...

Vad kul det är när något ALLTID ska strula.
Grattis till rymlig bil också, :)