lördag, juni 06, 2009

Företagsfest!

Igår gick företagets stora fest av stapeln. Vi skulle bli bjudna på sommarbuffé och underhållning av Wallmans salonger. Vi var några från min avdelning som var lite partysugna så jag satte på mig bättrekläder, glittereye-liner, högklackat och som pricken över i:et min glitterhandväska! Det ingick mat i biljettpriset (på 150 kronor), men jag insåg att maten skulle serveras först runt 20-tiden, vilket innebar att jag var tvungen att käka en liten tallrik med fil innan för att undvika svältdöden alternativt offentliga aggressionsutbrott.

Med dessa förberedelser avklarade anlände vi så till festlokalen. Själv ser jag alltid fram emot att bli bjuden på mat, men gårdagens sommarbuffé var en besvikelse. Förutom honungsmelonen, som möjligtvis skulle kunna tolkas som ett somrigt inslag, så var det rätt och slätt julbord; sill, potatis, lax, skinka, köttbullar, ägghalvor, smörgås med ost och janssons frestelse. Till dessert ris á la Malta - skojade bara, till dessert: ballerinakex eller mandelkubb! Yay! Hade föredragit ris á la Malta. Näe, bättre matresearch kunde nog företaget gjort tycker jag!

Wallmans salonger var bra men kort, blott 25 minuter och jag undrar vad notan för deras framträdande slutade på...hade kunnat läggas på sommarbuffén enligt min åsikt.

Sedan uppträdde något lokalt band som spelade låtar från förra årtusendet - bara. Inte en enda låt från 2000-talet! Efter tredje spelningen av "Jag vill vara din Margareta" gav jag upp mina försök att stuffa runt på dansgolvet....

...Istället tog jag min lilla väska och satt mig hos mina kollegor - och det var kvällens trevligaste och roligaste inslag; att få träffa dem utanför jobbet och prata och lära känna varann och SKRATTA högt och länge tillsammans!

1 kommentar:

Anette sa...

Snygg, riktigt snygg väska!!