tisdag, juni 02, 2009

Fokus på möjligheterna tack!

Har spenderat lite tid med en massa professionella folk och är det inte konstigt att det i varje grupp verkar finnas minst en person som alltid ser hindren istället för möjligheterna?! Sådant gör mig så t-r-ö-t-t! Och irriterad. Och när denna person dessutom lyckas få ned stämningen i hela gruppen känns det ju ganska trist måste jag säga. Och nej, jag är väl ingen spelevink som är jätteskojsig och rolig, men jag tycker att jag försöker se möjligheter och lösningar som gagnar de flesta (inte bara mig) även om inte alla blir nöjda.

Hujedamej för människor som utgår från att saker inte kommer fungera eller gå att lösa eller är jobbiga!

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Åjo, lite spelevink är du allt. I alla fulla fall är du smittande glad! Fast det är helt sant att tungsinne väger betydligt ... ehm ... tyngre än munterhet. Tyvärr. Undrar om evolutionen anser att detta fyller nån funktion. Kanske att man ska besinna sig och inte rusa sta och förverkliga alla glada men kanske inte så genomtänkta infall man får?

Annars är glädje en sport för lata: ler man använder man 26 muskler i ansiktet men en arg min tar 52 stycken i anspråk. Så om det stramar när man flinar stort är det antagligen bara träningsvärk.