tisdag, april 26, 2011

Underbara sommarvärme!

Detta påsklov är fantastiskt! Så varmt, så skönt, så grönt! Och ungar högt och lågt och hit och dit. Men efter flera nätters övernattning här eller hos någon annan av ett antal tonåringar så är det i natt en återhämtningsnatt för Stora Killen, som inte ens protesterade när jag sa att han fick sova hemma ensam i natt.

Småkidsen rumlar runt i trädgården i sommarkläder och jag såg fram emot att få shoppa lite sandaler till dem imorgon när vi ska in till Storstan för att klippa mig och Stora Killen. Sportfiskaren travade dock ut i förrådet (det är han som har koll på var saker och ting är här i hushållet) och hittade sandaler efter Lillkillen som Liten kunde ha och Lillkillen hade inte vuxit så mycket sedan förra sommaren utan kunde ha sina sandaler. Lite snopet för mig...men nog behöver kidsen ett till par så de kan byta?

Imorgon ska vi som sagt till Storstan. Stora Killen vill färga håret och även om jag tycker han är fin som han är i sitt svarta hår så tänker jag att värre saker kan väl hända än att han har blått hår eller grönt eller vad det nu var för färg. Eller?

Jag ska försöka hitta en björnbärsbuske utan taggar i morgon också. Björnbär är ett bär jag ganska nyligen upptäckte att jag verkligen tycker om.

Sportfiskaren upptäckte också en vattenläcka på övervåningens duschrum/tvättstuga under tiden som jag satt i den fullsatta biosalongen. Ganska trist, men jag orkar inte ens hetsa upp mig. Det är ju bara ett tak och ett golv och kanske någon vägg. En värdslig sak.

Påsklov innebär också senare vanor på kvällen. Småkidsen somnar runt halvnio och Stora Killen lägger sig vid elva. Jag älskar lov! Att ha kidsen hemma hela tiden och njuta av att kunna snosa på dem, ge dem en klapp på kinden, busa med dem och krama om dem lite nu och då. Skönt att det är långt till vanlig skolvecka än!

Inga kommentarer: