tisdag, april 05, 2011

Stopp i lagens namn!

Polisen har slarvat bort alternativt stulit 65 000 kronor för en asylsökande palestinier enligt Sveriges Radio. Häromveckan skulle jag hämta två par glasögonbågar åt en person i dennes lägenhet. På väg dit kom jag på att jag inte ville utsätta mig för risken att i efterhand bli beskylld för att ha tagit något från personens bostad. Som tur var fick jag med mig en kollega och det gjorde att det kändes helt okej att gå in och hämta de där två glasögonparen. Så om jag var polis och förvarade 65 000 kronor åt en person under en resa så skulle jag vara skapligt noggrann med att se till att få ett kvitto. Skulle det vara så att personen vägrade kvittera att jag återlämnat de 65 000 kronorna skulle jag se till att det fanns vittnen till att så var fallet. De poliser som intervjuades i reportaget ger två helt skilda beskrivningar av situationen, vilket gör det hela än mer förbryllande. Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta reportage.

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Klokt resonerat.
Gäller att se sig om över axeln i förväg ibland!