onsdag, april 13, 2011

Dag 05 - En låt som påminner mig om någon

Den här låten är en inramning till åren då jag och Företagerskan lärde känna varandra. Vi träffades när vi gick på IV-programmet. Jag hade hela en lektion varje vecka och det var en tjejgrupp där vi gjorde värderingsövningar och spelade forumteater. Där träffades jag och Företagerskan. Under det året kom vi båda på vad vi ville läsa för gymnasieprogram och vi valde båda Omvårdnadsprogrammet och hamnade i samma klass, några år äldre än våra klasskamrater. Efter en skoltrötthet som började i högstadiet och fortsatte under de två år jag gick Humanistisk linje var jag van vid att få dåliga resultat så döm om min förvåning när jag presterade mitt första MVG på Omvårdnadsprogrammet! Och så fortsatte det. Från IV-programmet till att ha två G och resten VG och MVG i slutbetyg. Det är jag faktiskt stolt över.

Jag och Företagerskan umgicks både i skolan och på fritiden. Vi skrattade, festade, träffade killar, pratade - ja, allt det där som hör ungdomstiden till. Och den här låten lyssnade vi ofta på. Kommer du ihåg? Det var klot och glada ankor...det var en härlig tid! Finns på Spotify också.

1 kommentar:

Anonym sa...

OM jag kommer i håg!
De åren var otroliga, på alla sätt.
Mycket drama och skratt!

Är så tacksam att vi hittade varandra, du kloka människa.

Löööve you:-)