lördag, april 16, 2011

Dag 08 – En låt som du kan hela texten till

Oj, oj, oj. Det finns en uppsjö av dem. Jag kan alldeles för många låttexter helt i onödan, ja, jag kan faktiskt en roll ur tre musikaler nästan helt utantill (till vilken nytta?!). Det här är inte en av de rollerna, men det är en av de musikalerna. Pity the Child ur Chess med Murray Head. Finns på Spotify. Såg den svenska uppsättningen och tyckte om den, men det lät konstigt att höra dem sjunga på svenska när jag är så van att höra musikalen på engelska.

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Hallå! Ingen kunskap är onyttig! I synnerhet inte låttexter! Nu tror du att jag skojar men det gör jag inte. Eller: jag över driver lite när jag säger "i synnerhet inte låttexter", för sakligt borde jag säga "inte låttexter heller". Fast det kan å andra sidan också diskuteras: musik kan göra en så glad att livskvalitén höjs totalt och då har ju dessa låttexter som man kan sjunga med i faktiskt gjort större nytta än exempelvis kunskapen om vad USA:s sextonde president hette, trots att den faktoiden på ytan kan te sig mycket mer samhällstillvänd och bla bla bla.