onsdag, april 20, 2011

Det här hade aldrig hänt på Coop

När jag handlade på MAXI Ica Stormarknad igår noterade jag att de sålde färska rabarber. Eftersom det är min tur att bjuda Fröken Granit på lunch imorgon tänkte jag att då passade det utmärkt att använda ett recept jag hittade i Expressens helgbilaga med rabarber.

Sagt och gjort, ikväll kom jag till affären med dessert-inköpslista. Kommer till rabarberhyllan och det visar sig att den är tom! Frågar en expedit om de har någon rabarber, men han berättar att dagens leverans var så dålig att de inte kunde sälja den
.
- Åh, nej! Jag som såg att ni hade igår och nu tänkte jag ju göra en rabarberdessert. Finns det frysta?
Expediten ringde killen som hade hand om frysarna, men fick inget svar så han gick och kollade själv. Nej tyvärr, inga frysta rabarber. Suck - och jag som är så bra på att tänka om... Strosar vidare och funderar på vilka andra bär eller frukter jag kan ersätta rabarbern med.

Efter typ sju minuter kommer expediten ikapp mig.
- Du, jag har löst det! Jag kom på att vår bagare bakar rabarberpajer, så jag ringde på honom och han har fixat rabarber. Vänta bara.
Så kommer bagaren med 600 g frysta rabarber.
- För enkelhetens skull gör vi så att du får de här.

Va?! Är inte det service så säg! Blev helt tårögd.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj vilken service...I LIKE!!!
själv har jag fått en mycket negativ upplevelse på en stor nybyggd ICA affär idag. Har hört mycket positivt från många vänner så jag tänkte göra storhandlingen just där. Inga karrekotletter, all köttfärs hade utgångsdatum IDAG?!?!Potatisen var nästan slut osv....
FY vad arg jag var. Hur korkat är det att inte fylla hyllorna på året största mathelg! PUCKON.
Kanske jag får börja handla i din stad :-)
MVH Helena