söndag, april 10, 2011

Trädgårdsvärk

I'm in pain! Vi har en syrénhäck, som är för hög och för yvig. Jag åtog mig uppdraget att tukta den och började igår (jodå, jag vet att det är tokigt att göra det när häcken passerat sin viloperiod, men för en vecka sedan var det fortfarande fullt med snö i trädgården!). Jag knipsade högt och lågt och till sist fick jag ta fram sågen för att såga av ett antal syrénträd som smugit sig in i häcken. Sågar gör jag typ sällan. Så de musklerna fick skrämselhicka igår. Och redan igår kväll kände jag trädgårdsvärken komma krypande längst fram vid armhålorna liksom. Inte bättre idag kan jag säga och då återstår en tredjedel av häcken idag samt att så småningom samla ihop och köra iväg alla grenar och träd till tippen... Dessutom är det ett relativt stillastående arbete så jag får knappt några steg trots att jag svettas!

Nu ska jag ut i trädgården igen snart, måste bara duscha och göra mig snygg först.

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Trädgårdsvärk, haha!

Det går nog bra, syrener är tåliga. Jag håller på att anlägga en syrenhäck längs en bit av tomtgränsen, och planen är att skaffa så många olika sorter som möjligt. Ingen ska ju påstå att det går fort, men är det nåt man inte får ha med trädgård så är det bråttom.