söndag, april 10, 2011

Dag 02 - Min hatlåt

Jag har få hatlåtar, om någon. Ibland kan jag känna ett oerhört motstånd mot vissa låtar jag sjunger med kammarkören, låtar som, trots omtagningar och mängdträning, inte gör maestro nöjd. En sådan var "Snabbt jagar stormen våra år". Till slut fick vi ändå till det, men ett tag bara avskydde jag den!

Om jag ska välja en hatlåt, så tror jag att det får bli en låt som representerar en genre av texter som endast ser kvinnor som objekt och som Stora Killen just nu lyssnar mycket på. De här texterna finns ju inom många olika musikgenres och just den här låten är inte den värsta, men det var den jag kom på just nu (och jag kan tycka att andra låtar med Eminem är riktigt bra).

Så, min hatlåt: Ass Like That med Eminem (och nej, jag tänker inte länka till den).

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Mm, Eminem är svår men man får ta snacket (även det lite svårt men...). Kram