söndag, april 17, 2011

Nya inköp på väg till Paris

Länge har jag velat köpa in ett sådan här bälte, men det har liksom inte blivit av. När jag har Liten i barnvagnen så är ju barnvagnen ett perfekt förvaringsställe för vattenflaskan, men när jag inte har henne med är det lite trist att gå omkring med en vattenflaska, så då lämnar jag oftast kvar den hemma. Men nu har jag ett litet bälte med tre vattenflaskor och en ficka med plats för mobil och mp3-spelare. Det känns riktigt bra faktiskt!

Jag har köpt två par Asics joggingskor, men de är verkligen inte gjorda för mina fötter! Trots att jag nästan inte knyter dem så stryps blodcirkulationen i fossingarna efter en stund. Nu tog jag mig råd att investera i riktigt snygga walking-skor, som inte har tjock sula under hälen, utan lite mer rund, perfekt anpassad för att gå fort! Och expediten gjorde stor sak av att jag var den andra personen som köpte den här modellen i Lilla Stadens sportbutik. Oj, oj, hamnar jag i lokalblaskan nu?!

Jag har faktiskt gått drygt hundra mil nu sedan Parispromenaden startade. Idag när jag var ute och gick såg jag årets första tussilago, små smörgula solglimtar. Riktigt najs promenad faktiskt.

4 kommentarer:

Z sa...

MBTdojjor???

Miss Gillette sa...

Ja, det är så underbart nu när snörningen på vinterns korsett sprängs. Jag har kunnat ta flera milpromenader den senaste veckan och faktiskt också fått se att Maken skaffat vätskebälte -- blev också förtjust i hans men vet inte om det hade mobilfack; var köpte du ditt?

Och så har vi hittat en väg till DPC som inte går på nån stor bilväg, så ikväll ska jag cykla till kören & på det sättet få dagens motion.

Bina sa...

Z: Nej, inte "riktiga", men typ. De här: http://www.stadium.se/varumarken/puma/skor/120409/puma-bt-mesh-w fast en annan färgställning.

MissG: På Inter Sport. De hade två och det andra var utan ficka. Ficka är ett måste för mig!

Maja sa...

Jag har anmält mig till ett lopp, 6 km ska jag springa...phu! ska införskaffa mig ett sånt där bälte faktiskt. tack för tipset!