lördag, april 16, 2011

Busted!

Sportfiskaren hävdar alltid med emfas att han avskyr schlager.

Jag och Sportfiskaren sitter och kollar Körslagets sista tio minuter ikväll där en kille som heter Gabriel Fors är körledare. Jag känner inte igen honom, men maken säger att han var med i ett band för några år sedan och vann Melodifestivalen. Lite senare googlar vi och jodå, för "några år sedan", närmare sagt 1997, vann han och hans band Blond med låten "Bara hon älskar mig".
- Vad var det för låt, den kommer inte jag ihåg?
Och då sjunger Sportfiskaren helt rent (och det är inte alltid han sjunger rent...) första strofen i refrängen varpå jag letar upp den på Youtube och finner att Sportfiskaren sjöng helt korrekt.

Och åter igen, för att avsky schlager, så kan Sportfiskaren v-ä-l-d-i-g-t mycket om schlager.

1 kommentar:

Z sa...

Din man är schlagermästare! Rosa träskor och Plocka körsbär i din trädgård!
klart han vet vem Katrineholms stolthet är!