tisdag, april 12, 2011

Mitt barndomshem ska säljas

Mina föräldrar har köpt en bostadsrätt och ska sälja mitt barndomshem. En gång i tiden när de tog upp det tyckte jag att det kändes hemskt. Att någon annan skulle bo i vårt hem, i mitt rum. Men nu känns det inte alls hemskt, möjligtvis vemodigt. Ovant att tänka att vi inte åker till huset när vi åker hem till mormor och morfar. Jag fick nyckel till huset när jag gick i mellanstadiet och sedan dess har jag inte lämnat tillbaka den. Den sitter fortfarande på samma nyckelknippa som nycklarna till mitt hus. Nu ska jag snart lämna tillbaka den.

Allting har sin tid. Barndomen och Kryddvägen har sin tid. Vuxentiden och Vuxengatan har sin tid...

3 kommentarer:

Z sa...

Men men men men...!!!!!!! Va? Ska de flytta in till stora staden? Eller till din stad? Tillochmed jag tycker det är vemodigt syrran! Och det är inte ens mina päron!

Bina sa...

Downtown Storstaden blir det.

Anonym sa...

vemodigt....
men tänk vilken nystart :-))
/Helena