måndag, juni 28, 2010

Dumma gräsmatta!

På förra stället vi bodde, Spökhuset, hade vi en framsida och en baksida som var mycket lättklippta. Trevliga fyrkanter utan störande inslag. Raka fina rader efter gräsklipparen. Så är det inte nu och trots att det är vår tredje sommar här så har jag inte lyckats hitta ett bra och systematiskt sätt att klippa gräsmattan. Det är idel buskar och träd som förstör möjligheten att få fina rader efter gräsklipparen. Inte går det att på ett enkelt sätt dela in den i fyrkanter heller. Varje gång jag klipper gräset försöker jag att hitta ett bra sätt att klippa den på, men hitintills har jag misslyckats. Fast idag hann jag klippa den på mindre än ett nedladdat Sommar i P1. Liten sov och grabbarna lekte med varandra (eller vad de nu gjorde, jag hörde inte i motorgräsklipparoljudet som överröstades av Eva Dahlgrens sommarprat...) och precis när jag hade två vändningar kvar kom Stora Killen och meddelade att Liten vaknat. Jag bad honom ta hand om henne och hann således färdigt!

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Hihi, du borde komma hem till oss och kolla på vår gräsmatta. Då blir du tacksam över din egen sen! (NB: hos oss är det högst medvetet med allt växtkaos. Meningen är att det så småningom inte ska finnas nån gräsmatta alls kvar att klippa. Fast under tiden som allt växer ihop är det såklart ganska besvärligt att klippa det gräs som ändå sticker upp mellan allting.

Å andra sidan klipper vi väldigt sällan gräset. Man tänker väl på miljön ... jag vet inte hur många mil man kan köra sin bil för att det ska motsvara det orenade gojs som gräsklipparen spyr ut, även om det är en ny och påstått miljömedveten klippare.)