söndag, juni 13, 2010

Påhäng

Jag har några kilo att bli av med sedan jag trappade ned amningen till bara deltid (och nu inte alls). Jag är ganska lat av mig, så att bränna kalorier måste vara lätt. För mig är den perfekta aktiviteten att powerwalka. Så det gör jag. Och försöker stå emot när mitt söt- och snacks-sug sätter in (som nu när jag helst vill gå och hämta en arraksboll och moffa i mig).

Idag tog jag äntligen fram bärstolen igen. Liten satt där så snällt i femtio minuter och somnade till och med mot slutet. Härligt att hon tyckte om att sitta där för det måste ju ge något sorts effekt på kalorförbränningen att bära hennes och bärstolens vikt. Inbillar jag mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har ju värsta kollen "där uppe". Passar henne.

Självklart tar det mer på kroppen när du bär henne i stolen!
Sambon hade någon fin kalkylering på det där men kontentan är att det förbränner...hurra!

KRAM

Cirkus sa...

Men hon är ju så sjukt söööööööööt!!