onsdag, juni 23, 2010

Nålsögat

Jag avskyr att laga mat. Tycker det är såååååååååå bååååååååååååååring! Men, det måste göras, så femtio procent av alla kvällar är det min tur. Jag försöker förnya mig och hitta nya rätter och ICA:s tidning Buffé har jag sparat nästan alla nummer av sedan 2001 så den är min guldgruva i mitt nya-maträtter-alla-i-familjen-tycker-om-uppdrag. Men det kan jag säga att det är ett nålsöga. I nio fall av tio är det någon av familjens medlemmar (inklusive jag själv) som inte tycker den är speciellt god. Jag tror att Lillkillen är kinkigast när det gäller mat, han skulle med glädje leva på korv och mackor.

Men den där tionde gången när jag hittar något som alla tycker om - ja, då är det en fantastisk känsla! Den här veckan har jag hitintills gjort två nya rätter varav noll passerade nålsögat. Det som är bra med det är dock att det blir en del rester kvar och här slängs ingen mat så då blir det en kväll mindre att laga mat till - mycket bra!

Inga kommentarer: