söndag, februari 15, 2009

When you wish upon a star

Äntligen har köpt båt! Se vad fin den är, perfekt för att ta vår lilla familj ut på härliga sol- och badutflykter i den alltid så soliga svenska sommaren...Det ser jag fram emot!

Sportfiskaren ser så klart fram emot fisketurer - det är nämligen en trollingbåt. Mitt enda önskemål, ja, nästan krav, är att båten inte innehåller en massa fiskrens och fiskblod när jag ska sola och bada med den! Men jag är så glad för Sportfiskaren vars båtdröm nu gått i uppfyllelse. Nja förresten, han har ju haft båt tidigare, tillsammans med kompisen Kakan, men den fungerade väl sådär och när gas- och kopplingsvajern gick sönder så spottade de i nävarna och fixade det helt med egna kontorshänder - och vips så gick båten framåt om växelspaken lades i bakåtläget!

Ja, så har jag gjort ännu en intressant erfarenhet idag - nu vet jag nämligen hur lång tid det tar att köra ca. femton mil med båtkärra bakom. Typ lååååååång tid. Men det var det värt - jag ser fram emot att stå i mina solglasögon, en ny snygg bikini (för visst måste båtinnehav berättiga till inköp av ny, snygg bikini?), en massa gott fika i kylväskor och så kidsen och maken som stojar en varm solig sommardag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

EN bikini??? Jag tycker att du borde ha en bikini som matchar varje typ av fisk som han ämnar dra upp! Alltså massor av olika i olika färger!

Bina sa...

Tack! Det var ett bra förslag! Det ska jag överväga.

Nu har jag övervägt; jag bör verkligen ha flera bikinis som matchar en massa saker!