lördag, februari 28, 2009

Röriga väggar med en religös underton

Vi har nu valt tapet i tv-rummet - den är helt galen! Det var naturligtvis inte jag som föreslog den, men jag tänkte "vad är det värsta som kan hända? Jo, att vi (läs jag) tröttnar och tapetserar om eller målar över den - det är inte världens ände!"

Sedan skulle vi beställa den och då säger Colorama-expediten:
- Åhh, vilka modiga kunder jag har som vågar välja en sådan här tapet!
Ehhh...menar hon mig tänkte jag, jag är inte inredningsmodig så detta kommer definitivt sluta med att jag tröttnar på tapeten.

Nu har vi den hemma i alla fall och det är snart dags att börja tapetsera. Än har jag inte ångrat mig och har faktiskt lyckats hitta en tanke kring tapeten som fått mig försonas med dess galenhet. Det är en tapet med palmblad, kameler och åsnor. Således; en tapet med ett kristet tema - palmsöndagen då Jesus red in i Jerusalem på väg mot både korset, men också uppståndelsen, glädjen och ljuset.

Och nu går vi snart in i mars månad och påsken ligger ganska nära i tid. Så det blir nog bra med tapeten, i påsk/tv-rummet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade också det tvivelaktiga nöjet att besöka Colorama igår. Målar om sovrummet. Fantastiskt ont i ryggen, känner mig som en stelopererad vandrande pinne.
PS Hör av er om ni kommer upp, jag har lite fiske-freebies till maken.

Anonym sa...

Bild också!
Låter skitfin.

Z sa...

Efterlyser också bild eller i allafall en länk där man kan glo på tapeten!

Anonym sa...

Hej, måste bara få tipsa om en helt fantastisk sida. En konstnärsvän tipsade mig om denna och jag tänkte att den skulle passa dig för inspiration och bild... ja du fattar. Även till andra som vill gå in och kika. Hoppas att allt är bra med dig. Här är det fin fint. /lisa

http://ingur.com/vildhjarta/

Miss Gillette sa...

bina: Ha ha, vi såg artikeln om vårtapeter i lokalblaskan och jag hojtade direkt att jag vile ha den med palmer på. Men den var det varken kameler eller vice, eller ens ordinarie, män på, så den känns inte särskilt vågad. Den ska bli fondvägg i sovrummet.

Jag är galen i både tapet- och textilmönster och önskar att jag hade ett riktigt stort palats så att jag kunde få använda många fler mönster. "Vi äter väl middag i palmrummet?" "Ja, och sen kaffe i papegojrummet. Och vickningen tar vi i modernistiska stadslandskapsrummet." Det finns ju GPS numera, så man skulle inte behöva gå vilse heller!

Z sa...

Bild!!!!!!!!!!!!! TACK!!!!!!!!!! :-)