måndag, januari 23, 2012

Redan måndag?!

Helgen bara försvann fast vi inte hade något inbokat! På lördagen bjöd Lillkillen in Brum och hans familj när han träffade på honom på skridskobanan. De var här några timmar på eftermiddagen och jag bakade hastbullar till gästerna och innan dess hade jag satt en deg matbröd. Eftersom jag hade sovit lite lite natten till lördag tog jag med mig Liten upp för att vila och när vi vaknade någon timme senare skrev jag på FB: "Oh, vad skönt jag sovit! Nu mellis; mina nybakade hastbullar lr matbröd?" 45 sekunder senare var jag inte sugen på något av det eftersom Liten med all önskvärd tydlighet hade visat att hon hade magsjuka. Och Sportfiskaren var och handlade. Och magsjuka är något av det värsta jag vet! Bara att torka och sätta igång tvättmaskinen! Som tur var hände det bara en gång till och ingen av oss andra har blivit sjuka.

Söndagen gick av bara farten och jag avslutade med ett härligt, svettigt zumba-pass.

På förskolan är Liten välkommen först när hon varit symtomfri i 48 timmar så idag har vi varit lediga hon och jag. På morgonen var vi ute i två timmar och byggde bland annat ett litet vedförråd på altan. Något jag länge tänkt, men inte prioriterat. Solen sken och luften var klar. Och jag fick betalt för att vara hemma med "sjuklingen"! Underbara Sverige! Dessutom hämtade vi Lillkillen tidigare och hela eftermiddagen har jag varit hemma med alla mina kids. Softat framför öppna spisen och njutit av livet.

Nu ska jag röja i köket för där ser det för bedrövligt ut!

Inga kommentarer: