söndag, januari 01, 2012

Förbereder mig för nästa vecka

Har precis legat i soffan framför brasan under min nya fleecefilt och sovit ikapp lite. Förbereder mig mentalt för nästa vecka. Imorgon börjar jag jobba igen och då tar Sportfiskaren med sig småkidsen till sina föräldrar för att fira jul med dem. Stora Killen är redan hos sin pappa. Så från måndag, imorgon alltså, just ja, det är ju redan imorgon, till fredag är jag e-n-s-a-m hemma.

Som tur är ska jag jobba. Som tur är har jag en examinationsuppgift som ska skrivas. På 8 - 10 A4-sidor och i dagsläget har jag skrivit 1 sida. Som tur är finns det ett antal zumbapass att gå på både kvälls- och dagtid. Som tur är har jag ju en mysdress jag ska sy till mig själv. Som tur är har jag lyckats boka upp Företagerskan på en tur till Storstan en kväll. Som tur är har jag minst åtta till syprojekt i hjärnan som gärna får bli något i verkligheten. Som tur är finns det telefon i närheten av kidsen och Sportfiskaren.

Det ska nog gå.

Mest ska jag njuta av att inte laga mat en enda gång på hela tiden de är borta. Det blir fil, smoothie, toast, juice, mackor, gröt, popcorn och kaffebröd hela veckan lång.

Inga kommentarer: