fredag, september 23, 2011

Underskattade Stora Killen

När Stora Killen åker till sin pappa vill han numera ta cykeln till station på torsdag och cyklar till skolan på fredag morgon. Jag har dock varit orolig att cykeln ska bli stulen, så jag svängde in på cykelaffären igår och frågade efter ett bra cykellås som var tillräckligt långt (han måste kunna sätta fast låset i cykelstället och ramen på cykeln). Hittade ett vajerlås som var som en lång vajer med en ögla i varje ända. Jag fick en demonstration av låset i affären för det var inte helt uppenbart (för mig) hur det skulle användas. Åkte hem och langade ur låset.

Ringde senare till Stora Killen för att informera om hur låset funkade.
- Men jag vet redan mamma, jag gick in på deras hemsida.
- Jaha...Men det var ju smart! Vad duktig du är! Så du vet redan alltså?

Ibland underskattar jag min fina förstfödde. Han är ju en rätt smart unge!

Inga kommentarer: